Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024

 Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΡΑΒΑΛΙΟΥ - 9060365

Σχολικό Έτος: 2023 - 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 07/06/2024


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ


Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται

σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου


Η σχολική μονάδα ανήκει στην Πρωτοβάθμια Ν.Αχαϊας και συστεγάζεται με το Νηπιαγωγείο

Σαραβαλίου.Περιέχει 12 αίθουσες διδασκαλίας ,η μία από τις οποίες χρησιμοποιείται από το Νηπιαγωγείο .Στον

εξωτερικό χώρο υπάρχουν 4 αίθουσες λυόμενες και μια αίθουσα λυόμενη που χρησιμοποιείται από το

Νηπιαγωγείο.Το σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά λειτούργησε ως 10/θέσιο και οι μαθητές μας ήταν 168. 70

περίπου μαθητές μεταφέρονταν με ταξί.Στο σχολείο μας είχαμε δάσκαλο παράλληλης στήριξης ,ο οποίος

αντιστοιχούσε σε δυο μαθητές .


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία


Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

(Αξιολόγηση: 4)


Στο σχολείο μας λειτούργησαν 10 τμήματα.Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πραγματοποίησαν

εξατομικευμένο πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας,ενώ δύο μαθητές,της Γ ́Τάξης και της Δ ́τάξης ενισχύθηκαν

μαθησιακά και κοινωνικά από δάσκαλο ειδικής αγωγής,ο οποίος λειτούργησε ως παράλληλη στήριξη.

Σχολική διαρροή - φοίτηση

(Αξιολόγηση: 4)


Οι μαθητές που ήταν εγγεγραμμένοι παρακολούθησαν το σχολείο μέχρι τη λήξη της σχολικής

περιόδου.Μετεγγράφηκαν 4 μαθητές.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

(Αξιολόγηση: 4)


Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών -μαθητριών ήταν πολύ καλές και σε αυτό συνέβαλαν η συνεργασία των

εκπαιδευτικών με την υπεύθυνη σχολικού εκφοβισμού και οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σχετικά με τις

ομαλές σχέσεις μαθητών -μαθητριών του σχολείου μας.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

(Αξιολόγηση: 4)


Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών -μαθητριών και εκπαιδευτικών ήταν πάρα πολύ καλές.Υπήρξε

αλληλοσεβασμός,αλληλοκατανόηση και συνεργασία.

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

(Αξιολόγηση: 4)


Οι σχέσεις σχολείου οικογένειας ήταν πολύ καλές τη φετινή σχολική χρονιά.Σε αυτό συνέβαλε ο πλήρης και

κατανοητός σχολικός κανονισμός ,ο οποίος αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα μας ,αλλά και δόθηκε σε όλους τους

γονείς,οι πολλές επιμορφώσεις και κοινές δράσεις με τους γονείς ,αλλά και η διάθεση συνεργασίας και οι κοινοί

στόχοι που έθεσαν εκπαιδευτικοί και γονείς κατά τη διάρκεια των μηνιαίων συναντήσεων που πραγματοποιούσε

ο εκπαιδευτικός κάθε τμήματος με τους γονείς της τάξης του.

Θετικά σημεία

Πολλές εύστοχες επιμορφώσεις.

Ποικίλες δράσεις.

Κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών -μαθητών ,αλλά και σχολείου-γονέων.

Σημεία προς βελτίωση

Η μεγαλύτερη συμετοχή γονέων ,ιδιαίτερα των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες

συμπεριφοράς.

Μεγαλύτερη συμμετοχή γονέων σε επιμορφώσεις.


Διοικητική λειτουργία


Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

(Αξιολόγηση: 4)


Η σχολική μονάδα λειτουργεί με σαφείς και προκαθορισμένους στόχους από την αρχή της σχολικής χρονιάς ,οι

οποίοι έχουν τεθεί από τη διοικούσα αρχή.

Υπάρχει συνεργασία,κατανόηση και στήριξη από τη διοίκηση ,έτσι ώστε να δημιουργείται κλίμα εμπιστοσύνης

ανάμεσα στα μέλη της σχολικής μονάδας με στόχο πάντοτε την ομαλή λειτουργία της.

Σχολείο και κοινότητα

(Αξιολόγηση: 4)


Σημαντική ήταν η προσπάθειά μας τη φετινή σχολική χρονιά για άνοιγμα προς την κοινωνία και συνεργασία με

την κοινότητα.Πραγματοποιήθηκαν αξιόλογες δράσεις με γειτονικά σχολεία(π.χ.εκπαιδευτικές

επισκέψεις,σχολικοί αγώνες),αλλά και με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και την Κοινότητα στην οποία

ανήκει το σχολείο.(π.Χ.δενδροφύτευση στο σχολείο,περιβαλλοντικές δράσεις για την αξία του δάσους,κοινή

γιορτή λήξης)Πραγματοποιήθηκε επίσης Αιμοδοσία δύο φορές μέσα στη σχολική περίοδο ανοιχτή προς όλους σε

συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Χαλανδρίτσας.

Θετικά σημεία

Μεγάλη συμμετοχή γονέων.

Συνεργασία με πολλούς φορείς.

Κοινωνικό έργο και παραγόμενο υλικό που θα μείνει μέσα στα χρόνια.

Σωστή και καλή συνεργασία .

Μα πάνω από όλα ,συμμετοχή,χαρά μαθητών-μαθητριών ,ομαλή κοινωνικοποίησή τους.

Σημεία προς βελτίωση

Παρακίνηση γονέων για μεγαλύτερη συμμετοχή.Περισσότερη ευαισθητοποίηση μαθητών για μεγαλύτερη

συμμετοχή δική τους και των γονιών τους.


Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών


Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις


(Αξιολόγηση: 4)


Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν τις επιμορφωτικές δράσεις και συμμετείχαν σε αυτές.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

(Αξιολόγηση: 4)


Αρκετοί εκπαιδευτικοί συμμετείχαν κυρίως σε εθνικά προγράμματα(Αγωγής Υγείας,πολιτιστικά κ.α)

Θετικά σημεία

Ως θετικό σημείο θεωρούμε τη διάθεση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας να συμμετέχουν σε

επιμορφώσεις,προγράμματα και ενδοσχολικά και εξωσχολικά.Το ότι δεν παραμένουν στάσιμοι,αλλά επιθυμούν

διαρκώς να εξελίσσονται επαγγελματικά.

Σημεία προς βελτίωση

Ως σημεία προς βελτίωση ,θα προσθέταμε τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

3

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις


-

Παρατηρήσεις / Σχόλια


Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

4 = Πλήρως

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων


Συνεργασία.

Συμμετοχή γονέων και Φορέων.

Κοινωνική προσφορά.

Πολλές εκπαιδευτικές επισκέψεις.

Αιμοδοσία.

Δενδροφύτευση.

Εμπλουτισμός και σωστή λειτουργία βιβλιοθήκης.

Εύστοχες επιμορφώσεις.

Projects

Δράσεις και συνεργασία Ομίλων.

Συνεργασία με γειτονικά σχολεία,αλλά και μακρινά σχολεία.Κοινές δράσεις.Ανταλλαγή απόψεων.

Γιορτές ανοιχτές προς το κοινό.


Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν


Δεν παρουσιάστηκαν αξιοσημείωτες δυσκολίες.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Πρακτική 1

Άξονας

Σχολείο και κοινότητα

Τίτλος Δράσης


ΣυνεργάΖΩμαι,άρα υπάρχω...

Στόχος Βελτίωσης


Σκοπός-Στόχοι:

Ενίσχυση της εξωστρέφειας της σχολικής μονάδας.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και ομαδοσυνεργατικών πρακτικών.

Οργάνωση-Υποστήριξη συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ μας και των

γειτονικών με μας σχολείων. Δίκτυο σχολείων.

Εμπλοκή μαθητών σε δράσεις ,στις οποίες θα συμμετέχουν ευρύτερες

κοινωνικές ομάδες .Ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικότητας.

Προβολή του έργου του σχολείου στην κοινωνία.

Ενέργειες Υλοποίησης


20 /10:Πραγματοποίηση Δράσης σε συνεργασία με τον Φιλοδασικό Σύλλογο

Σαραβαλίου και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σχετικά με τη σημασία

του Εθελοντισμού και την αξία του Δάσους.

21/10:Συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας στον 3ο παιδικό Διαγωνισμό

Ζωγραφικής .

5-13/12:Καθιερώσαμε εβδομάδα εθελοντισμού.Πραγματοποιήθηκε Αιμοδοσία

.Πραγματοποιήθηκαν ποικίλες Δράσεις στο σχολείο.Συλλογή τροφίμων και

ειδών πρώτης Ανάγκης.Προσφορά των μαθητών λογοτεχνικών βιβλίων και

παραμυθιών στη σχολική βιβλιοθήκη με σκοπό τον εμπλουτισμό της .Ως δώρο

για την προφορά τους δόθηκε στα παιδιά Χριστουγεννιάτικο βιβλίο.

23/12:Δόθηκαν τα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης στην οργάνωση

<Καραντίνα Χέλπερς>από μαθητές του σχολείου μας.

Μάρτιος :Καθιερώθηκε Εβδομάδα Δράσεων κατά της Σχολικής

Βίας.Δημιουργία Αφίσας,Θεατρικό παιχνίδι,παρουσίαση σχετικών

βίντεο,αφήγηση Παραμυθιών κατά του σχολικού εκφοβισμού,παιχνίδια ομαδικά

στην αυλή του σχολείου,συνθήματα σε μπαλόνια που πέταξαν μακριά.

2/04:Ημέρα σχολικού βιβλίου.Δράσεις για κάθε τμήμα στη βιβλιοθήκη ,σε

συνεργασία με την υπεύθυνη,παραγωγή υλικού(αφίσες ,βιβλιαράκια

,σελιδοδείκτες με μηνύματα για την αξία των βιβλίων.

2/04:Σε συνεργασία με γειτονικό σχολείο επίσκεψη στο Μουσικό Γυμνάσιο και

στο γυμνάσιο Σαραβαλίου.Κοινές δράσεις των μαθητών των συγκεκριμένων

σχολείων ,στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

και του Δικτύου σχολείων.

Δύο τελευταίες εβδομάδες Απριλίου:Πασχαλινό Παζάρι από τους μαθητές


της έκτης με υλικό που δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά(κατασκευές και

γλυκίσματα).Συλλογή χρημάτων για ενίσχυση της ημερήσιας εκδρομής της

ΣΤ ́.Ένα αξιόλογο ποσό δόθηκε στην Οργάνωση <Χέρι-Χέρι> ,με τη μορφή

δωροεπιταγών για αγορές σε σούπερ μάρκετ.

20/05:Συμμετοχή σε τουρνουά αγώνων ποδοσφαίρου σχολείων της περιοχης

μας.

24/05:Ολοκληρώθηκε η δράση που αφορούσε στην αντιμετώπιση του σχολικού

εκφοβισμού .Οι μαθητές της ΣΤ ́,σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς των

τάξεων και την εκπαιδευτικό των Εικαστικών, έβαψαν με όμορφα χρώματα τα

παγκάκια του σχολείου και έγραψαν συνθήματα φιλίας και συμφιλίωσης

,θέλοντας να αφήσουν κάτι καλό στους μικρούς τους συμμαθητές.Να

συνεχίσουν οι επόμενες γενιές σε ένα σχολείο που δε χωρά η Βία!

5/06:Δεντροφύτευση στο σχολείο σε συνεργασία με τον Φιλοδασικό Σύλλογο

Σαραβαλίου και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων στον προαύλιο χώρο του

σχολείου από τους μαθητές της Έκτης.Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης από

το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό ,οι μαθητές του Νηπιαγωγείου θα υιοθετήσουν τα

δέντρα που θα φυτέψουν οι μαθητές της ΣΤ ́και θα αναλάβουν να τα

φροντίζουν μέχρι να τελειώσουν και τα ίδια το Δημοτικό.

12/06:Ημέρα Εθελοντισμού.Πραγματοποίηση Αιμοδοσίας.Γιορτή λήξης των

μαθητών της ΣΤ ́,σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και

ανοιχτή προς γονείς.Αθλοπαιδιές στην αυλή του σχολείου για όλες τις τάξεις.

Καθ ́όλη τη διάρκεια της χρονιάς:Οι μαθητές του δεύτερου τμήματος της

Πέμπτης είχαν επικοινωνία με το 5ο Δημοτικό σχολείο Τρίπολης.(έστειλαν

κάρτες τα Χριστούγεννα,ζωγραφιές έλαβαν το Πάσχα,προϊόντα της περιοχής

τους,σπόρους,βίντεο με την πόλη τους αντίστοιχα.)Έστειλαν επίσης κάρτες σε

ακριτικές περιοχές της χώρας.


Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)

https://dim-saravaliou.blogspot.com/


Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις


Θέμα 1

Άξονας


Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Ειδικότερο Θέμα

Βιωματικές Δράσεις για την επίτευξη καλών σχέσεων μεταξύ μαθητών-μαθητριών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

                                                                                                                  Τετάρτη,11 Σεπτεμβρίου 202...